Listy regionů
9Led/130

Fotoreportáž: Skautské divadlo v Boskovicích

Boží hod Vánoční, odpoledne 25. prosince. Nevlídné mrholení, mlhavo. Říká se, že by ani psa ven nevyhnal. I tak si mnozí po svátečním obědě našli cestu zledovatělým strmým stoupáním do boskovického Zámeckého skleníku na každoroční skautské divadelní představení, jímž Junáci pravidelně oslavují Vánoční svátky.

Tentokrát si pro nás mladí z šestého oddílu Nibowaka a Roweři z desátého připravili pohádkový příběh na motivy dvou známých klasických televizních filmů. Jáchyme, hoď ho do stroje a S čerty nejsou žerty.

„Podle těchto vzorů vznikla humorná hra Jáchyme, hoď ho do pekla,“ rozpovídali se společně režisér Mgr. Kamil Ošlejšek a herec Ondřej Kindermann. „Jsme chlapecký oddíl, tedy kluci museli zvládnout i ženské role. A musím s uspokojením konstatovat, že se jim to skvěle podařilo. Na sestavě scénáře se podílelo více lidí a pak jsme to na zkouškách skládali do mozaiky příběhu. Kulisy malují sami členové divadla a jejich přátelé. Kostýmy a své rekvizity si každý připravil sám. Děkuji všem, jak se svého úkolu zhostili.“

PAS, tedy Příležitostné Amatérské Skautské divadlo založené roku 2007 (historie skautského divadla sahá do roku 1997) opět předvedlo divákům, že i dnes v době počítačových her, různých sociálních „kecálků“ a množství televizních kanálů dokáží mladí lidé skvěle bavit nejen sebe, ale především početné publikum. Jako vždy byl sál plný do posledního místečka, přišlo přes sto padesát lidí a všichni bez rozdílu věku odcházeli obohaceni o pěkný kulturní zážitek ale především spokojeni příjemně stráveným úterním odpolednem, kdy se Vánoční svátky dostávají do své druhé poloviny. Více: http://www.nibowaka.ic.cz/

Text a foto: Luboš Sušil

Autor redakce