Listy regionů
23Kvě/140

Pivovary Lobkowicz vstoupily v Brně na Pivní burzu

lobkowicz logo

První pivo za 25 korun, druhé už jen za 20. Zkusit si práci makléře na Pivní burze a ovlivňovat okamžitou cenu za půllitr piva může díky Restauraci Pivní burza na brněnském Veveří č. p. 21 úplně každý. Nabízeným osmi druhům piva se totiž interaktivně mění cena podle aktuální poptávky hostů. To v praxi znamená, že každým ťuknutím mají všichni „investoři“ šanci zdražit daný druh piva a naopak zlevnit všechny ostatní.

První pivní burza v Brně umožňuje lidem stát se opravdovou součástí živého trhu, na kterém mají šanci ovlivnit on-line cenu svého oblíbeného nápoje. Ta pochází výhradně z produkce sedmi regionálních pivovarů sdružených do skupiny Pivovary Lobkowicz. „Piva, která se méně prodávají, se zpřístupňují zákazníkům jejich sníženou cenou. Naopak po objednání se jejich cena okamžitě zvyšuje. Kontrola aktuální ceny je přitom velice jednoduchá. Zobrazuje se na velkých dotykových obrazovkách uprostřed stolů,“ říká Pavel Binder, jeden z majitelů Restaurace Pivní burza.

Objednávka se ihned zpracovává a hosté tak mají možnost dostat na stůl pivo v rozmezí několika minut. „Hosté mají možnost objednat si pivo, kdykoliv sami chtějí. A napijí se, troufnu si říct, rychleji než v jakékoliv jiné restauraci,“ doplňuje Pavel Binder.

Burzovní systém nemá žádnou horní, ani spodní hranici, která by omezovala cenu piva. Lidé tak mají šanci ochutnat nový druh jen kvůli jeho dramaticky nízké ceně. „Z praxe máme vypozorováno, že se ceny pohybují v rozpětí 18 - 45 korun. Jsou ale i večery, kdy cena jednoho piva vyletí opravdu vysoko. Naším dosavadním rekordem bylo 100,41 Kč za půllitr, naopak nejlevnější pivo stálo 15,02 Kč za půllitr,“ říká Pavel Binder a dodává: „Někteří návštěvníci hospody si už našli svou taktiku. Vyčkávají na první dvě, tři objednávky, které rozhýbou trh a objednávají si piva bez ohledu na to, že mají nedopitou půlku ještě před sebou, ale protože ho mají za cenu, jakou chtějí.“

V nabídce lze každý den vybírat z osmi druhů piv. Standardní značky jsou Lobkowicz Premium a Merlin Černý. Dále se restaurace snaží pravidelně nabízet pšeničný Velen z Pivovaru Černá Hora. Ostatních pět piv na čepu restaurace pravidelně obměňuje, a to i v rámci jednoho večera a tak lze ochutnat různé speciály a další produkty regionálních pivovarů, například piva kvasnicová nebo nefiltrovaná. „Volba dodavatele piv pro tento koncept byla celkem jednoduchá. Nikdo jiný by nám nenabídl na výčep na 70 druhů piv a to hned ze sedmi pivovarů. Navíc se nám líbí, že tím podporujeme české podnikání, “ uzavírá Pavel Binder.

Restauraci Pivní burza založili Pavel Binder a Jakub Seďa. „Na myšlenku o pivnici a burze zároveň nás přivedl náš společný kamarád. My jsme začali u názvu Pivní burza a prázdného papíru. Vše ostatní už je jen z našich hlav a nápadů lidí, kteří nám pomáhají," říká Jakub Seďa. Zkušební provoz byl zahájen 24. března 2014. V tomto týdnu přechází provoz restaurace do ostrého provozu. Hlavním cílem je nabídnout pivním štamgastům nový koncept restaurace, kde se kromě hry s cenami piv na čepu pivní labužníci setkají také s velkou škálou různých pivních značek z menších regionálních pivovarů Čech i Moravy.

Největší zájem restaurace doposud zaznamenala o český prémiový ležák Lobkowicz, dále za studena chmelený ležák Rychtář Rataj z Pivovaru v Hlinsku a velmi oblíbené je i pšeničné pivo Velen z Pivovaru Černá Hora na Blanensku. Poslední dobou si lidé také oblíbili světlý ležák Vévoda z Pivovaru Vysoký Chlumec.

Autor redakce

Komentáře (0) Trackbacky (0)

Zatím žádné komentáře.


Zanechejte komentář

Zatím žádné trackbacky